L’home invisible

La revista L’home invisible va publicar quatre números durant el 1989. En el primer número (primavera de 1989) hi trobem un text traduït de Roald Dahl sobre «Com esdevenir escriptor», un text de Jaume Vallcorba sobre «Com esdevenir editor» i una enquesta de Mònica Caparrós a vint-i-tres escriptors preguntant-los «Com, quan, on» escriuen. En el segon número (estiu de 1989) hi trobem un text de creació literària de Sergi Pàmies titulat «Taranta», un de traduït de l’escriptor humorístic Pelham Grenville Wodehouse, un text crític de Sergi Vila-Sanjuan sobre Wodehouse i un text de Carles Prats que narra el naixement del còmic Plastic Man el 1939 (en el context del boom de còmics de superherois). En el núm. 3 (Tardor 1989), hi trobem un comentari sobre el mail-art de Christian Balmier, Carles Prats explica un viatge que va fer Umberto Eco per la «hiperrealitat» (així anomena els museus de cera dels EUA), una reflexió de José Carlos Llop sobre la vida i l’obra de Llorenç Villalonga, un comentari de Daniel Giralt-Miracle sobre l’activitat artística de Milton Glaser, un comentari sobre l’obra de l’autor de còmics valencià Micharmut, un comentari de Joan Riambau Möller sobre la vida i l’obra de John Franklin Bardin, un text de creació traduït de Franklin («Diners per un tub») i un de creació de J. M. Fonalleras titulat «Pícnic o l’excursió de la família Gotzens». En el número quatre s’hi va publicar «La biblioteca portàtil : 200 concentrats literaris», de 50 pàgines, en què 39 escriptors catalans fan un resum molt breu de les seves obres preferides de la literatura universal.

Logotip Projecte Traces
Logotip UAB
Logotip UB
Logotip Ministerio